Közvetlen buszjárat indul a BudaPart és a belváros között

2022-11-17

Közvetlen buszjárat indul 107-es jelzéssel november 19-étől a BudaPart és a Keleti pályaudvar között. A már kiépített tömegközlekedési infrastruktúrával együtt három buszjárat és egy közvetlen villamosjárat, valamint a MOL Bubi közbringaszolgáltatás kapcsolja össze a BudaPartot a város többi részével.

A városnegyeden belül – a 15 perces város koncepciónak megfelelően – minden szolgáltatás maximum 15 perces sétatávolságban elérhető, így a BudaPart fejlesztése során kiemelt feladat, hogy sokrétű közösségi közlekedési infrastruktúra kösse össze a város többi részével. Az új, 107-es jelzésű járat a Keleti pályaudvartól az Erzsébet hídon át, majd a Duna-parton végighaladva közelíti meg a BudaPartot. A 107-es busz mindennap reggel 6 és este 21 óra között közlekedik, hétköznap csuklós autóbuszokkal, csúcsidőben 10-15, napközben 20 percenként; hétvégén szóló autóbuszokkal 15 percenként.

A BudaPart főbejáratával szemben a csúcsidőben 3-4 percenként közlekedő 1-es villamos megteremti a jelentősebb vonalakról az átszállási lehetőséget. Szintén a főbejárat közelében áll meg a 154-es autóbusz, amely - csúcsidőben 20 percenként közlekedik -, biztosítja a kerületi kapcsolatokat és az M4-es metró elérését. A főbejárattól 4 perc sétára található a Budafoki úton közlekedő 133E járat Budafoki út / Dombóvári út megállója, amely csúcsidőben 6 percenként jár, és az M4-es metró mellett a belvárossal is közvetlen kapcsolatot teremt.

Az M4-es metró és a várost átszelő 4-6-os villamos megállója gyalogosan 10 perc könnyed sétával megközelíthető, de a megosztott mikromobilitási szolgáltatásoknak – például a BudaParton megtalálható MOL Bubinak - köszönhetően akár hamarabb is elérhető. A MOL Bubi ráadásul nem csak a belváros felé, hanem az idei bővítésnek köszönhetően Újbudán belül is jó elérhetőséget biztosít a külső Bartók Béla út, a Bikás park és Kelenföld vasútállomás térségében. Nemcsak a megosztott, hanem a saját kerékpárral vagy rollerrel közlekedőket is nagyban segíti, hogy szinte az összes főbb útvonal mentén megépültek a kerékpárutak és -sávok a XI. kerületen belül. Ezek az elmúlt évek fejlesztéseinek köszönhetően – a forgalomcsillapított, és így kerékpárosbarát utcákkal együtt - már egy összefüggő hálózatot alkotnak Újbudán, valamint kapcsolódnak a szomszédos kerületekhez is.

„A budapestiek mentális térképén a BudaPart egyedülálló lokációját az adja, hogy itt könnyen elérhető a rekreációhoz nélkülözhetetlen zöld felület, de a Deák tér is mindössze 3,5 kilométerre van. A BudaPart fejlesztésével a közlekedési infrastruktúra fejlesztésén is dolgozunk a BKV-val közösen, aminek újabb jelentős állomása 107-es buszjárat elindulása.” - mondta Schrancz Mihály a BudaPartot fejlesztő Property Market ügyvezető igazgatója.

A BudaPart, Budapest modernkori történetének legnagyobb városnegyed-fejlesztése – amelyet a világ legjobb városnegyed-fejlesztésének választottak Párizsban.  A jelenlegi fejlesztési ütemben zajlik a közösségi terek, közparkok fejlesztése. Ezzel tovább bővülnek a belvárosias hangulatú, széleskörű szolgáltatásokat nyújtó funkciók, és újabb lépéssel kerülünk közelebb a „15 perces város” koncepciójának megvalósításához, mely Magyarországon egyedülálló körülményeket biztosít az itt dolgozóknak és élőknek.