Hívj minket!
+36 1 241 0100
 

Mi újság a BudaParton? Hogyan alakulnak a fejlesztések? – beszélgetés Dr. Schrancz Mihállyal

2020-07-08

– Láthatóan nagy intenzitással zajlanak a munkálatok, több épület esetében is halad a kivitelezés, és akkor a közeli Mol Campus-ról még nem is beszéltünk. Hogyan áll jelenleg a projekt, mi épült meg, illetve mely ingatlanoknál tart a kivitelezés?

– Valóban jól haladunk a fejlesztéssel, már az ötödik lakóház épül, miközben átadtuk az első irodaépületet is. Júliusban újabb két lakóháznál kezdjük meg a birtokbaadásokat, emellett pedig a következő, 182 lakásos lakóház és egy 20 ezer négyzetméteres irodaház építése is zajlik, ezeket jövő év közepén adjuk át. De a további iroda- és lakóprojektek előkészítése is tempósan halad.

– Mivel a BudaPart esetében egy vegyes funkciós projektről, új városnegyedről beszélünk, ezért talán érdemes az egyes funkciókat különválasztani. Kezdjük a lakáspiaccal! Hogyan alakult a járvány ideje alatt a lakások értékesítése, mit tapasztaltak a lakáspiacon?

– Az értékesítéssel elégedettek vagyunk: az első négy lakóépület ingatlanjai majdnem teljes egészében tulajdonosra találtak, és már az ötödik építés alatt álló lakóházunk, a BudaPart Otthonok ’E’ lakásainak felét is eladtuk. A pandémiás helyzetben számos kihívással találkoztunk, de büszkék vagyunk rá, hogy a zöldövezeti, teraszos és panorámával rendelkező otthonainkra ebben az időszakban is folyamatos volt az érdeklődés. Az ügyfélkörünkről elmondható, hogy a lakhatási célú vásárlások a meghatározók, bár természetesen a befektetési célú vásárlók is jelen vannak körülbelül egyharmad arányban.

– Az átadott első irodaháznál a járvány miatt megváltozó új igények érzékelhetők-e már a napi működés során?

– A BudaPart GATE-be már több bérlő beköltözött, júniusban pedig 700 négyzetméteren az étterem is megnyitotta kapuit. A rendkívüli helyzetre reagálva természetesen gondoskodunk a szükséges óvintézkedésekről is: a liftekben maximum két ember tartózkodhat egyszerre, megemeltük a friss levegő befúvás mértékét, a közös területeken pedig kiemelt figyelmet fordítunk a felületfertőtlenítésre, a recepcióinkon automata fertőtlenítő állomást helyezünk el. Fontos, hogy ezeket az intézkedéseket fenntartjuk majd az influenzaszezonban is. Bérlőink közül jellemzően csökkentett létszámmal, napi váltásban vannak jelen a dolgozók, ami átlagosan 8-15 főt jelent irodánként.

– Ha a sorban a következő irodaházakat, vagyis a BudaPart CITY-t és a BudaPart DOWNTOWN-t nézzük, akkor hogyan jellemezhetjük ezeket az épületeket, melyek az egyedi vonásaik, mitől lesznek vonzók a bérlők körében?

– A városnegyed következő irodaháza, a BudaPart CITY a Dombóvári út mellett épül, mely hat iroda- és három parkolószinttel várja leendő bérlőit. Az épület kivitelezése a szerződött ütemterv előtt halad, és folyamatos az érdeklődés a bérlemények iránt, jelenleg több potenciális partnerrel, köztük multinacionális vállalatokkal is tárgyalunk. A házzal a LEED GOLD minősítést célozzuk meg: az épület kialakításánál modern technológiákat és energiahatékony gépészeti megoldásokat alkalmazunk, ami maximálisan igazodik az egyedi bérlői igényekhez és a dinamikusan változó elvárásokhoz.

Nagyon hiszünk a lokáció és a koncepciónk egyediségében, reményeink szerint a munkavállalók szívesen dolgoznak majd abban az irodaházban, amitől mindössze néhány lépés a Lágymányosi-öböl, a 20 hektáros zöld környezet és városi park, ahol felfrissülhetnek. Emellett a mindennapi teendőiket a munkahelyüktől pár lépésnyire intézhetik el, hiszen a városnegyedben lehetőség lesz a banki ügyintézésre, a nagybevásárlásra, az üzleti ebédekre, a baráti találkozókra, a gyermekeik óvodai elhelyezésére vagy éppen a délutáni edzésre is.

A harmadik irodaház, a BudaPart DOWNTOWN jelenleg tervezési fázisban van, ennek építési engedélyét idén tervezzük megszerezni. Fontos kiemelni, hogy ebben az épületben egy körülbelül 200 szobás hotel is helyet kap.

– Kicsit tágítsuk a fókuszt, hiszen Budapest jelenlegi legkomplexebb projektjéről van szó, mely európai viszonylatban is óriásberuházásnak számít: 15 lakóház és 13 irodaház plusz szálloda épül hét fázisban. Ha az ütemtervet nézzük, akkor a Property Market hogyan kalkulálja a lakó- és az irodafunkció ütemezésének arányait, illetve időrendi sorrendiségét? Miért épült már meg 5 lakóház, miközben a második irodaháznál tartunk? Van-e egyfajta vezérelv az egyes fázisok és funkciók építése kapcsán?

– Városnegyed léptékű beruházásról beszélünk, a beépítési koncepció szerint haladunk, ez adja a fő vezérelvet. Az irodaházak a külső peremen helyezkednek el, mintegy körbeölelve a lakóházakat. Az első ütemben négy lakó- és egy irodaház valósult meg, fejlesztettük a parki területeket, számos kereskedelmi egység és étterem nyílik meg nemsokára, valamint több infrastrukturális fejlesztést is végeztünk – például lámpás közlekedési csomópontot hoztunk létre, átépítettük a Dombóvári úti aluljárót, a tömegközlekedésben is jelentős előrelépések történtek és történnek folyamatosan.

Ennek köszönhetően egy önállóan is működő egységet, a városnegyednek – ha úgy tetszik – egy kritikus tömegét hoztuk létre. Minden újabb ütem eszerint a koncepció szerint épül fel külön lámpás közlekedési csomóponttal. Emellett lényeges szempont volt, hogy a bevásárló utcát is a lehető leghamarabb kialakítsuk, amely egy minőségi, széleskörű szolgáltatói mixet fog biztosítani, így egyaránt kiszolgálja majd a lakókat, a dolgozókat és a látogatókat. A terület terjeszkedése két irányba indul el a Dombóvári út mentén: az újabb lakó- és irodaépület a Budafoki út irányába, míg a Duna felől a MOL Campus építkezése zajlik.